utorok 6. októbra 2015

Ako si urobiť lepidlo doma

Občas sa stane, že potrebujeme viac lepidla,
 napríklad na lepenie objektov z kartónu a papiera. 
Takéto lepidlo si môžeme za babku uvariť aj doma. 
Je vhodné na papier a drží aj na polystyrénovej krabici od jedla. 
Iné som zatiaľ neskúšala. 
Veľmi dobre sa s ním pracuje, lebo nemám lepkavé ruky:-)
♥♥♥

Čo potrebujeme:
  • 1 liter studenej vody nalejeme do nádoby, v ktorej ho budeme variť
  • 1 pohár hladkej múky, ktorý rozmiešame v studenej vode do hladka, dáme variť, keď začne hustnúť pridáme
  • 1 pohár kryštálového cukru
  • 3 PL octu
  • uvaríme na hustú kašu, ktorú necháme prevrieť cca 1 min. Odstavíme z ohňa. Vychladíme, občas premiešame, aby sa neutvorila na povrchu koža.
  • 3 PL bieleho lepidla pridáme do vychladenej kaše
Nalejeme do uzatvárateľného pohára od zaváranín. Skladujeme v chladničke.

Toto lepidlo používam na vrstvené lepenie novinového papiera - kašírovanie, kde je veľká spotreba lepidla. Je ekonomicky výhodné. Ak chcete lepiť menší predmet, rozpis si upravte, podľa množstva, aké cca potrebujete. Dlhšie ako týždeň som ho nemala, pretože som ho minula. Koľko vydrží uchovávané v chlade, neviem .-) Vždy som ho minula skôr, než by som zistila kedy začne kvasný proces.

Príjemné tvorenie praje

Ana

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára