utorok 29. septembra 2015

Ako dekorovať rozbitú vázu + Ako si vyrobiť papierovú hmotu

Návod, materiál a pomôcky sú vo videu. 
Použiť môžeme napríklad aj rozbitý kvetináč, či čokoľvek iné. 
Vhodná je aj plastová nádoba. Papierová kaša na naj veľmi dobre drží.

Vaša Ana




Ako si vyrobiť papierovú pastu:


Potrebujeme:

- kartón + TP, prípadne noviny či podložky z vajíčok
- hladkú múku, stačí obyčajná, najlacnejšia
- trochu octu
- ústnu vodu
- misku
- biele lepidlo (modrý Duvilax)
- rastlinný olej, aj krém na ruky, alebo telové mlieko
- nástroje a pomôcky podľa videa
(Ocot a ústna voda pôsobí ako konzervant.)

Na 450 g mokrého vyžmýkaného papiera pridáme:
  • 1,5 dl lepidla zmiešaného s 0,5 dl vody
  • 2 PL octu
  • 2 KL jedlého oleja 
  • 8 PL múky a viac
  • vrchnáčik ústnej vody
Všetko spolu ručným mixérom vymixujeme na kompaktnú, hladkú kašu. Ak je hustá pridáme ocot, nie vodu! Ak je riedke, pridáme múku. Masa sa nesmie lepiť na ruky, ani pracovnú podložku. Vtedy je správne vypracovaná. Pracovnú plochu a ruky natierame pri práci jedlým olejom. Skladovať v chladničke. Vydrží dlho, neplesnie.

Urobila som podľa Lollinho návodu a som navýsosť spokojná. Neplesnie a veľmi, veľmi dobre sa s ňou pracuje. Formovať sa dá lepšie ako slané cesto. Drží tvar rovnako, ako polymérová hmota. Rozmixovala som to za chvíľku, hneď na úvod som si urobila 2 kg hmoty. Skladovala som ju v chladničke necelé 3 týždne, kým som ju neminula. Výrobky z nej sú ľahké, nerozbitné. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára